refreshing

refreshing

به یاد زنده یاد "مرغ طوفان"
refreshing

refreshing

به یاد زنده یاد "مرغ طوفان"

نمونه سوالات آزمون شمیم دانش ( سوالات شیوه های تشویق به نماز)

درس اول

شیوه های تشویق به نماز

۱)مهمترین بعد در دوره های رشد و تربیت دانش آموزان کدام است؟

۱.تربیت اعتقادی

۲.تربیت اخلاقی

۳.تربیت عبادی*

۲)چرا هرچه به مفاهیم و معانی نماز بیشتر توجه شود،انگیزه و علاقه به آن نیز بیشتر می شود؟

۱.چون امر خداست

۲.چون نوعی سخن گفتن و ارتباط برقرار کردن ما با خداست*

۳.چون درک آن سخت است

۳)در مبحث نماز در سیره بزرگان ما به چه چیزی توجه بیشتری شده است؟

۱.شیوه ی به جا آوردن نماز

۲.عمق مفاهیم نماز*

۳.سر وقت به جا آوردن نماز

۴.هرسه مورد

۴)موفقیت در چه چیزی،نتیجه ی نهایی استفاده ی مربیان و معلمان از چندرسانه ای ها در مبحث نماز است؟

۱.ایجاد انگیزه برای ادای نماز

۲.عمق بخشی به مفاهیم نماز*

۳.هر دو مورد

۵)یکی از مصادیق بندگی______

و یکی از مصادیق عبادت______

است.

۱.بحث اخلاق_ دعا

۲.بحث اخلاق_ نماز

۳.بحث عبادت_ نماز*

۴.بحث عبادت_ دعا

6.در بیان داستان ها به صورت سریالی چه نکته ای را باید در نظر داشت؟

الف- شخصیت های داستان مثبت باشند

ب- در پایان نتیجه گیری ملموس برای دانش آموزان داشته باشد*

ج- موضوع انتخابی مورد اطلاع دانش آموز باشد.

7.مدت زمان داستان انتخابی برای تشویق به نماز متناسب با دوره های سنی دانش آموز بین 5 تا 15 دقیقه باشد.

الف – درست*

ب- نادرست

8.موضوعاتی که برای داستان با هدف تشویق به نماز استفاده می کنیم ،موضوعات مورد اطلاع دانش آموزان باشد.

الف- درست *

ب- نادرست

9.نتیجه اصل استمرار در تربیت

الف- عمق بخشی در تربیت است

ب- شکل گرفتن باور و اعتقاد است

ج- هر دو مورد*

10.ماجراها و سیره های عملی نماز در قالب نماز مربوط به چه  بزرگانی است؟

الف – پیامبر (ص)،امیرالمومنین(ع)،صدیقه کبری(س)     

ب- پیامبر (ص)،امیرالمومنین(ع)،صدیقه کبری(س)  ،ابی عبدالله الحسین(ع) 

ج- پیامبر (ص)،امیرالمومنین(ع)،صدیقه کبری(س)  ،ابی عبدالله الحسین(ع)  ،عالم های دینی و دانشمندان* 

11.در مورد شیوه و بیان داستان گویی چه نکته ای را باید در نظر بگیریم؟

الف- موضوع داستان مورد اطلاع دانش آموز باشد.

ب- داستان طولانی انتخاب نکنیم.

ج- به گونه ای داستان را بیان کنیم که دانش آموزان حتما جذب محتوای داستان ما شوند.*

د- نتیجه گیری ملموس داشته باشد.

12.خداوند متعال برای تربیت انسان ها در قرآن حدود 300 داستان آورده است.

الف – درست *

ب- نادرست

13.با دقت بیشتر در معنا و مفاهیم گفته شده در نماز می توان انگیزه و علاقه ایجاد نمود.

الف- درست*

ب- نادرست

 

******************

 

۱)مهمترین بعد در دوره های رشد و تربیت دانش آموزان کدام است؟

۱.تربیت اعتقادی

۲.تربیت اخلاقی

۳.تربیت عبادی*

۲)چرا هرچه به مفاهیم و معانی نماز بیشتر توجه شود،انگیزه و علاقه به آن نیز بیشتر می شود؟

۱.چون امر خداست

۲.چون نوعی سخن گفتن و ارتباط برقرار کردن ما با خداست*

۳.چون درک آن سخت است

۳)در مبحث نماز در سیره بزرگان ما به چه چیزی توجه بیشتری شده است؟

۱.شیوه ی به جا آوردن نماز

۲.عمق مفاهیم نماز*

۳.سر وقت به جا آوردن نماز

۴.هرسه مورد

۴)موفقیت در چه چیزی،نتیجه ی نهایی استفاده ی مربیان و معلمان از چندرسانه ای ها در مبحث نماز است؟

۱.ایجاد انگیزه برای ادای نماز

۲.عمق بخشی به مفاهیم نماز*

۳.هر دو مورد

۵)یکی از مصادیق بندگی______

و یکی از مصادیق عبادت______

است.

۱.بحث اخلاق_ دعا

۲.بحث اخلاق_ نماز

۳.بحث عبادت_ نماز*

۴.بحث عبادت_ دعا

6.در بیان داستان ها به صورت سریالی چه نکته ای را باید در نظر داشت؟

الف- شخصیت های داستان مثبت باشند

ب- در پایان نتیجه گیری ملموس برای دانش آموزان داشته باشد*

ج- موضوع انتخابی مورد اطلاع دانش آموز باشد.

7.مدت زمان داستان انتخابی برای تشویق به نماز متناسب با دوره های سنی دانش آموز بین 5 تا 15 دقیقه باشد.

الف – درست*

ب- نادرست

8.موضوعاتی که برای داستان با هدف تشویق به نماز استفاده می کنیم ،موضوعات مورد اطلاع دانش آموزان باشد.

الف- درست *

ب- نادرست

9.نتیجه اصل استمرار در تربیت

الف- عمق بخشی در تربیت است

ب- شکل گرفتن باور و اعتقاد است

ج- هر دو مورد*

10.ماجراها و سیره های عملی نماز در قالب نماز مربوط به چه  بزرگانی است؟

الف – پیامبر (ص)،امیرالمومنین(ع)،صدیقه کبری(س)     

ب- پیامبر (ص)،امیرالمومنین(ع)،صدیقه کبری(س)  ،ابی عبدالله الحسین(ع) 

ج- پیامبر (ص)،امیرالمومنین(ع)،صدیقه کبری(س)  ،ابی عبدالله الحسین(ع)  ،عالم های دینی و دانشمندان* 

11.در مورد شیوه و بیان داستان گویی چه نکته ای را باید در نظر بگیریم؟

الف- موضوع داستان مورد اطلاع دانش آموز باشد.

ب- داستان طولانی انتخاب نکنیم.

ج- به گونه ای داستان را بیان کنیم که دانش آموزان حتما جذب محتوای داستان ما شوند.*

د- نتیجه گیری ملموس داشته باشد.

12.خداوند متعال برای تربیت انسان ها در قرآن حدود 300 داستان آورده است.

الف – درست *

ب- نادرست

13.با دقت بیشتر در معنا و مفاهیم گفته شده در نماز می توان انگیزه و علاقه ایجاد نمود.

الف- درست*

ب- نادرست

 

 

درس سوم

تشویق فرزندان به نماز

1.کدام گزینه جزء تشویق دانش آموزان به نماز نیست

الف_ بیان مفاهیم نماز

ب_ بیان داستان

ج_ آسان گیری

۲_ تمام مراحل برای تشویق دانش آموزان به نماز......

الف _ ارتباط دارند

ب_ می توانند مستقل عمل کنند

ج_ هرکدام درمرحله سنی خاص است

۳_ برای تربیت دانش آموزان در چه زمینه ای شدت وتندی لازم است

الف_ وقتی رفتارشان ناهنجار است

ب_ وقتی  کارها رادرست انجام نمی دهند

ج_ در هیچ موردی

۴_ برای ایجاد انگیزه در دانش آ موزان چه چیزی لازم است

الف_ تشویق

ب_ نفوذ عاطفی

ج_ با او دوست شویم

۵_ تمسخر وتهدید باعث می شود که

الف_ نفوذ عاطفی صورت نگیرد

ب_ علاقمندی اتفاق نیفتد

ج_ الف وب

۶_ رفتار........می تواند ایجاد.....کند

الف_ عاطفی_ انگیزه

ب_ خوشایند_ انگیزه

ج_ تشویق_ اطاعت

۷_ رفتار ائمه برای نهادینه کردن مفاهیم دینی از چه اعمالی استفاده کردند

الف_ رفتار خوب

ب_ خلق وخوی خوب

ج_ همه ی موارد

۸_ در قرآن پیامبر چگونه معرفی می کند

الف _ راهنما

ب_ مشاور دلسوز

ج_ اسوه حسنه

۹_ پرهیز از رفتار نا خوشایند باعث جذب دانش آموزان به نماز می شود

الف_ درست

ب_ نادرست

۱۰- بیشترین تاثیر گزاری بر دانش آموزان

الف_ والدین دوستان هستند

ب_ مربیان هستند

ج _ دوستان هستند

۱۱- از ویژگی دوستان خوب نیست

الف_ رفتارشان خوب

ب_ گرایش به محیط فرهنگی ندارند

ج_ رفتارشان نابهنجار نیست

12-برای نهادینه سازی بحث نماز در دانش آموزان از چه ویژگی هایی می توان استفاده کرد؟

الف) آشنایی با مفاهیم نماز

ب) آسان گیری منطقی

ج) پرهیز از رفتارهای ناخوشایند

د)همه موارد

13. کدام گزینه جزء تکنیک های ترغیب دانش آموزان بسوی نماز نمی باشد؟

الف) روش گفتگو

ب) آسان گیری منطقی

ج) تفسیر آیات قرآن

د) بیان داستان

14. وقتی ما می خواهیم دانش آموزان را نسبت به یک مفهوم یا رفتار علاقه مند کنیم..... ؟

الف) باید در دانش آموز نفوذ عاطفی داشته باشیم

ب) دانش آموزان باید دوستان خوب داشته باشند

ج) رفتار های خوشایند باید داشته باشیم

د)الف و ج

15. در سیره ی عملی اهل بیت برای نهادینه کردن مفاهیم دینی درجامعه و بیشتر کردن گرایش انسان ها به خداونداز چه ابزاری استفاده می کردند؟

الف) رفتارها ، منش ، خلق و خوی خوب

ب)هم نشینی با اهل بیت و مسلمانان

ج)داشتن صفات نیکو و ترویج و ابراز خود جهت نمایش الگوها

16.توصیف قران از پیامبر از جهت خلق و خو و منش چه بوده است؟

الف) اسوه حسنه

ب) الگوی فاخر

ج) بی نظیر

د) همه موارد

17.یکی از مهم ترین عوامل جذب دانش آموزان به نماز چیست ؟

الف) الگو بودن

الف) داشتن صفات نیک

الف) پرهیز از رفتار های ناخوشایند

الف) دوستان خوب

18.عوامل نهادینه سازی بحث نماز در دانش آموزان کدام گزینه است؟

الف) آشنایی با مفاهیم نماز/ بیان داستان/ آسان گیری منطقی/ روش گفتگو/ پرهیز از رفتارهای ناخوشایند/ دوستان خوب

ب) آشنایی با تفسیر نماز/ بیان داستان/ آسان گیری منطقی/ روش گفتگو/ پرهیز از رفتارهای ناخوشایند/ دوستان خوب

ج) آشنایی با مفاهیم نماز/ بیان داستان تاریخی/ آسان گیری منطقی/ روش گفتگو/ پرهیز از رفتارهای ناخوشایند/ دوستان خوب

د) هیچ کدام

19. مربی و معلم باید حتماباید  .................  باشد تا دانش آموزان از او تبعیت کنند.

الف)دارای صفات حسنه

ب)الگوی فاخر

ج)دوست و یاور خوبی

د)دارای منش خوبی

20. در سیره ی عملی اهل بیت(ع) مثل وجود مبارک نبی اکرم (ص) ، امیر المومنین (ع) وحضرت صدیقه طاهره (س) به چه دلیل دارای رفتارها ، منش ، خلق و خوی خوب بودند؟

الف) برای نهادینه کردن مفاهیم دینی درجامعه

ب) بیشتر کردن گرایش انسان ها به خداوند

ج) علاقه مندی انسان ها به بندگی خداوند

د)همه موارد

21.- پرهیز از رفتار های ناخوشایند می تواند عامل ........................ باشد.

الف)جذب دوستان خوب

ب)جذب به نماز

ج)پیدا کردن صفات حسنه

د)همانندی خلق و خوی اهل بیت

22- نکاتی که در ترغیب دانش اموزان به نماز می تواند موثر باشد کدامند ؟

الف - اشنایی با مفاهیم نماز

ب -بیان داستان - اسان گیری منطقی

ج - روش گفتگو وپرهیز از رفتارهای ناخوشایند

د - همه موارد

23. ایا دانش آموزان فقط با اشنا شدن با مفاهیم نماز به خواندن نماز ترغیب می شود ؟

الف - بله

ب - خیر

24.مربی ومعلمی که می خواهد دانش اموز را به خواندن نماز علاقمند کند چه کارهایی نباید انجام دهد ؟

الف - برخوردهای تند و ناخوشایند

ب  برخوردهای مصالحت امیز

ج - رفتار هایی که منجر به عصبانیت شود .

د  - گزینه 1 و 3

26-چه مربیان ومعلمین نمی توانند در دانش آموزان نفوذ عاطفی داشته باشند ؟

الف -مربیان ومعلمینی که رفتار های ناخوشایند  ، تندی خلق وخو

ب - مربیان ومعلمینی که رفتارهای نامعقول با بچه ها دارند .

ج - مرببان ومعلمینی که تحت تاثیر شرایط نامناسب قرار بگیرند.

27.-اگر مربیان ومعلمین که نتوانند در دانش اموز نفوذ عاطفی داشته باشند چه اتفاقی نمی افتد ؟

الف -  یادگیری

ب - علاقمند سازی

ج - یادگیری وعلاقمند شدن به درس وکلاس

28 - در سیره عملی اهل بیت برای نهادینه کردن مفاهیم دینی باید از چه ابزارهایی استفاده کرد؟

الف - هم صحبت شدن با دانش  اموز

ب - دوستان خوب بودن وبا اعتماد به انها

ج - رفتارها ، منش ، خلق وخوی خوب▪

29 -- در قران کریم وقتی از پبامبر وصفی را میشنویم او را چه معرفی می کنند ؟

الف - اسوه حسنه

ب - الگوی فاخر وبی نظیر

 ج - اسوه وامید زندگی وبی نظیر

د - گزبنه 1 و2

30 - مربی ومعلم باید چگونه باشد تا دانش اموزان از او تبعیت کنند ؟

الف - مربی ومعلم باید حتما الگوی فاخر باشد

ب - مربی ومعلم باید بهترین سرمشق باشد .

ج - مربی ومعلم باید بااخلاق ورفتار نیکو باشد

31. عامل جذب به نماز چیست ؟

الف - داشتن اعتماد  به دانش اموز

ب - پرهیز از رفتار های ناخوشایند 

ج - اخلاق وصفات نیکو وبرجسته

د - هیچ کدام

32. - دانش آموزان چه مقاطعی به دوستانشان گرایش دارند؟

الف - مقطع ابتدایی ودبیرستان و نوجوانی

ب - مقطع متوسطه ودانشگاه

ج - مقطع ابتدایی ومتوسطه اول

شیوه های تشویق به نماز  - جلسه پنجم

درس 5 – 1 آبان ماه

1.در کنار تربیت اخلاقی واعتقادی تربیت........ لازم است

1. تربیت فرهنگی

2. تربیت اجتماعی

3. تربیت عبادی

 

2.در کنار تربیت اخلاقی واعتقادی تربیت........ لازم است

1. تربیت فرهنگی

2. تربیت اجتماعی

3. تربیت عبادی

 

3.یکی از مصادیق زیبای تربیت عبادی.....است

1. نماز

2. حج

3. روزه

 

4.نشانه ی رشد فرزندان ودانش آموزان........

1. سوالات مذهبی مطرح کند

2. آماده برای نماز بشوند

3. در مراسم اجتماعی فرهنگی شرکت کند

 

5.عبادت وبندگی یک نوع............محسوب می شود

1. وظیفه ی الهی

2. مسئولیت پذیری

3. تربیت عبادی

 

6.الگو سازی یکی از موارد تشویق وترغیب به نماز نیست

1. درست

2. نادرست

 

7.الگوی مناسب برای دانش آموزان......و......

1. والدین ومعلم

2. معلم ومربی

3. دوستان ومعلم

 

8.حدیث (کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم) به چه چیزی توصیه می کند

1. با رفتار وعمل دعوت به نماز کردن

2. با زبان وتذکر دعوت کردن

3. مردم را تشویق به نماز کردن

 

9.الگوی تاثیر گذاری شامل چه مواردی است

1. محبوبیت وموفقیت والگوی خوبی باشیم

2. رفتار خوب و جدیت وموفقیت داشته باشیم

3. الگوخوبی وتاثیر پذیر وموفقیت داشته باشیم

 

10.مربی موفق است که علاوه بر رفتار خوب ........داشته باشد

1. محبوبیت

2. صداقت

3. جدیت در کار

 

11.نکته ی مهمی که در تربیت عبادی موثر است

1. بحث الگوداشتن

2. بحث تربیت

3. بحث ایجاد فضا

 

12.ایجاد فضا سازی معنوی در تشویق به نماز موثر است

1. درست

2. نادرست

 

13.در ایجاد فضا ی مناسب برای نماز خانه ها کدام گزینه درست است

1. تمیز بودن محراب داشتن وبوی خوش

2. جای نماز خانه ومساحت وبوی خوش

3. تمیز بودن و فضای مناسب

 

14.اصل تکرار ومداومت وجدیت به ترتیب جزء موارد تشویق به نماز ...

1. است _ نیست

2. نیست _ است

3. است _ است

جلسه ششم- تشویق فرزندان به نماز

1.هنگام شکل گیری شخصیت دانش آموزان حضور در اماکن........لازم است

1. آموزشی

2. فرهنگی

3. مذهبی

2......یکی از اصولی است که درتربیت تاکید می شود

1. محیط

2. رفتار

3. برخورد

3.در روایات تاکید شده به محیط های........کمتر حضور داشته باشیم

1. آلوده

2. آسیب پذیر

3. هردومورد

4.صرف حضور در محیط اثرات تربیتی وآموزشی ندارد

1. درست

2. نادرست

4.نوجوانان بخاطر استمرار در مسجد بطور غیر مستقیم آموزش نماز را می گیرند

1. درست

2. نادرست

5.حضور درمسجد واماکن مذهبی .....

1. ایجاد انگیزه به نماز است

2. باعث ترغیب به نماز است

3. هر دو مورد

6.......زمینه ی ترغیب به نماز را فراهم می کند

1. محبت

2. امنیت روحی

3. تشویق

7.بچه هایی که...............دارندعلاقمندی به.......بیشتر است

1. آرامش روحی_بندگی

2. انگیزه_ عبادت

3. حرف شنوی_ آموزش

8.از نظر کارشناسان تربیتی یکی از ارکان نزدیکی انسان به خدا........

1. حضور در مسجد

2. حضور درفضا هایی که آرامش دارد

3. حضور درجلسات مذهبی

9.راه های ایجاد آرامش در مدرسه کدامند؟

1. ارتباط کلامی ونوع رفتار

2. محبت کردن وعدم سخت گیری

3. همه ی موارد

10.عدم سخت گیری در نماز باعث ایجاد آرامش می شود

1. درست

2. نادرست

11.سخت گیری به هر عنوان باعث سلب......ودوری از ....... می شود

1. آموزش_ یادگیری

2. آرامش_ حرف شنوی

3. آرامش_ آموزش

12.راه های ایجاد آرامش در مدرسه کدامند؟

1. ارتباط کلامی ونوع رفتار

2. محبت کردن وعدم سخت گیری

3. همه ی موارد

13.عدم سخت گیری در نماز باعث ایجاد آرامش می شود

1. درست

2. نادرست

14.سخت گیری به هر عنوان باعث سلب......ودوری از ....... می شود

1. آموزش_ یادگیری

2. آرامش_ حرف شنوی

3. آرامش_ آموزش

شیوه های تشویق به نماز

درس 5 – 1 آبان ماه – سوالات

1.در کنار تربیت اخلاقی واعتقادی تربیت........ لازم است

1. تربیت فرهنگی

2. تربیت اجتماعی

3. تربیت عبادی

2.در کنار تربیت اخلاقی واعتقادی تربیت........ لازم است

1. تربیت فرهنگی

2. تربیت اجتماعی

3. تربیت عبادی

3.یکی از مصادیق زیبای تربیت عبادی.....است

1. نماز

2. حج

3. روزه

4.نشانه ی رشد فرزندان ودانش آموزان........

1. سوالات مذهبی مطرح کند

2. آماده برای نماز بشوند

3. در مراسم اجتماعی فرهنگی شرکت کند

5.عبادت وبندگی یک نوع............محسوب می شود

1. وظیفه ی الهی

2. مسئولیت پذیری

3. تربیت عبادی

6.الگو سازی یکی از موارد تشویق وترغیب به نماز نیست

1. درست

2. نادرست

7.الگوی مناسب برای دانش آموزان......و......

1. والدین ومعلم

2. معلم ومربی

3. دوستان ومعلم

8.حدیث (کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم) به چه چیزی توصیه می کند

1. با رفتار وعمل دعوت به نماز کردن

2. با زبان وتذکر دعوت کردن

3. مردم را تشویق به نماز کردن

9.الگوی تاثیر گذاری شامل چه مواردی است

1. محبوبیت وموفقیت والگوی خوبی باشیم

2. رفتار خوب و جدیت وموفقیت داشته باشیم

3. الگوخوبی وتاثیر پذیر وموفقیت داشته باشیم

10.مربی موفق است که علاوه بر رفتار خوب ........داشته باشد

1. محبوبیت

2. صداقت

3. جدیت در کار

11.نکته ی مهمی که در تربیت عبادی موثر است

1. بحث الگوداشتن

2. بحث تربیت

3. بحث ایجاد فضا

12.ایجاد فضا سازی معنوی در تشویق به نماز موثر است

1. درست

2. نادرست

13.در ایجاد فضا ی مناسب برای نماز خانه ها کدام گزینه درست است

1. تمیز بودن محراب داشتن وبوی خوش

2. جای نماز خانه ومساحت وبوی خوس

3. تمیز بودن و فضای مناسب

14.اصل تکرار ومداومت وجدیت به ترتیب جزء موارد تشویق به نماز ...

1. است _ نیست

2. نیست _ است

3. است _ است

جلسه هفتم – تشویق دانش آموزان به نماز

 

1.رعایت چه مقدار از نکات می تواند زمینه ی ترغیب به نماز را فراهم کند

1. همه ی نکات باهم دیده شوند

2. با رعایت بعضی نکات هم امکان است

3. باهم باشند ولی ضروری نیست

2.از روش های ترغیب به نماز که بسیار موثر است

1. توجه به دانش آموز

2. تشویق

3. احترام گذاشتن

3.تشویق به چند صورت می تواند باشد

1. مادی

2. غیر مادی

3. هم مادی وهم رفتاری

4.منظور از تشویق..............است

1. اصل تربیتی

2. تقویت کننده

3. هردومورد

5.از نظر کارشناسان تربیتی تشویق یک نوع............است

1. محرک

2. تقویت کننده برای رفتار مطلوب

3. انگیزه

6.زمان تشویق چه موقع است

1. قبل از انجام کار

2. بعد از ایجاد انگیزه

3. همزمان با انجام کار

7.منظور از تقویت کننده ای که بعد از رفتار مطلوب بایر ایجاد شود چیست

1. انگیزه

2. تشویق

3. توجه

8.در چه صورتی رفتار وتوجه مربی می تواند در سرنوشت دانش آموز موثر باشد

1. مربی مهربان باشد

2. رفتارمربی به موقع باشد

3. مربی کاردان باشد

9.یکی از بستر های مناسب برای ایجاد انگیزه به نماز ........

1. پیوند مدرسه و مراسم مذهبی

2. کارهای مشترک بین فرزندان ووالدین

3. ایجاد فضای فرهنگی مناسب

10.یکی از راه های ترعیب دانش آموزان به نمازاستفاده از ظرفیت خانواده است

1. درست

2. نادرست

11.با ایجاد زمینه نمی توان دانش آموزان را به نماز ترغیب کرد

1. درست

2. نادرست

جلسه هشتم- تشویق دانش آموزان به نماز

 

ا- کدام گزینه جزء راهکارهای ایجاد

 رغبت دانش آموزان به نماز نمی باشد؟

بحث الگو سازی

شخصیت دادن

آرامش روحی وامنیت روانی

۲- یکی از موثرترین روش ایجاد

 علاقمندی به نماز چیست؟

تذکر وتاکید مکرر

تشویق

ایجاد علاقه برای ارتباط قلبی با خدا

۳- چگونه می توان زمینه علاقمندی

 فرزندان را برای ارتباط با خدا فراهم کرد؟

خودمان الگوی فرزندانمان باشیم

آنها را از لحاظ روانی آماده پذیرش کنیم

معرفت آنهارا نسبت به خدا افزایش دهیم

۴- کدام گزینه برای آشنا نمودن دانش

 آموزان با خدا درست نیست؟

نگاه به طبیعت وگردش درآن

یادآوری نعمتها وخلقتهای الهی

بحث مهربانیهایی که خدا برای بشر داشته است

۵- برای بوجود آوردن ایجاد علاقه ورغبت در دانش آموزان نسبت به خدا کدام نکته خیلی مهم است؟

تمرین

تکرار

تشویق

۶- تکرار کردن موضوعی چه نتیجه ایی دارد؟

اعتماد

اطمینان

باور داشتن

۷- ما معلم ها با استفاده از چه ابزارهایی می توانیم باور خلقت وآفرینش را در دانش آموزان تقویت کنیم؟

تصاویر ورسانه وداستان

گردش وجستجو در طبیعت

دیدن واندیشیدن

۸- علقه ی عاطفی بین خواهر وبرادریا پدرومادر به کدام بحث مربوط است؟

بحث خلقت همنوع

بحث مهربانیهای خدا

بحث نعمتها وخلقتهای الهی

۹- محبت ما انسانها نسبت به دیگران ونزدیکان ناشی از چه چیزی است؟

دوستی وعلاقه

حس انسانیت

لطف الهی

۱۰- یادآوری کردن رابطه خوب بین انسان وخدا چه نتیجه ایی را در فرزندان ما بوجود می آورد؟

باور عمیق

الگوی مناسب

حس دوستی وعلاقه

11.چگونه دانش آموزان را با خدا آشنا کنیم

شمردن نعمت های خلقت _مهربانی خدا

نعمت هایی که در وجود انسان است

همه ی موارد

12.برای ایجاد ارتباط با خدا .........مهم است

شمردن نعمت ها

سفارش

عمل کردن

13.قاعده ای در تربیت وجود دارد .......نتیجه اش می شود.........

تکرار_ باور

باور_ تکرار

عمل _ باور

14.از عاطفه و مهربانی بین اعضای خانواده وجود دارد پی به................برد

لطف خدا

مهربانی خدا

عظمت خدا

13.یاد آوری نعمت ها زمینه ساز علاقمندی است

درست

نادرست

14.شمردن مجموعه ی نعمت ها راه کار عملی است برای........

ارتباط با خدا

ارتباط قلبی فرزندان با خدا

شکر نعمت ها

14.علاقه ی ارتباط با خد ا زمینه ی........است

علاقه به نماز

عمل صالح

کمک به دیگران

15.بهترین روش تشکر از نعمت های خدا

خواندن نماز

توجه به عبادات

مبارزه با نفس

16.نعمت هایی اساسی که همواره باید توجه کرد کدامند

نعمت خلقت ونعمت هایی که خدا به ما داده

احساسات زیبایی که در انسان است

همه ی موارد

17.برای افرادی که تاز ه علاقمند به نماز می شوند از صفات ..........استفاده شود

ثبوتی مثل رحمان وقادر وحکیم

ثبوتی وسلبیه مثل قادر و دانا وجبار

تمام موارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.